|
Post by Daw on Feb 6, 2013 14:39:32 GMT 2
Ystävänpäivän tapahtuma 16.2.Mustikkapolussa järjestetään ystävänpäivän jälkeisenä lauantaina tapahtuma, johon tarvitaan koko Mustikkapolun väkeä! Ohjelmassa on niin Katrillia, rekiajelua, tallilaisten estekisoja ja talutusratsastusta. Mikko on luvannut hoitaa rekiajelun, mutta muuten Mustiksen omia hoitajia ja ykstyisten omistajia kaivataan! Myös kahviota olisi tarkoitus pyörittää. Jokaiselle löytyy tapahtumasta varmasti tekemistä. Tapahtuman jälkeen kokoonnumme pirttiin ystävänpäivän kakkukahveille ja jos intoa vielä riittää lähdemme kokeilemaan hiihtoratsastusta. Osallistuminen: Osallistuminen tapahtuu niin, että valitset yhden tai useamman asian missä haluat olla mukana ja ilmoittaudut tässä topicissa siihen. Voit osallistua tapahtumiin oman hoitohevosesi/yksityisesi kanssa, tai sitten jonkun muun tallin hevosen kanssa. Ensisijainen oikeus on omaan hoitohevoseen. Maksu: Jos olet valinnut vain yhden jutun, missä olet mukana, kirjoitat siitä tarinan. Jos olet valinnut useamman jutun, missä olet mukana, voit valita niistä yhden ja kirjoittaa siitä tai useammastakin. Tietysti saa myös kirjoittaa tarinan kokopäivästä, jos inspiraatiota riittää. Huomio! Kaikille maksun ajoissa suorittaneille on luvassa palkinto! Osallistujat: (suluissa määrä, kuinka monta tapahtumaan vielä mahtuu) Katrilli (1/6) Miira ja Tomppa Lina ja Nella kuitattuEstekisat 50cm, voittajalle palkinto! Talutusratsastus (2/4) Miira ja Tomppa Emppu ja Assi Kahvio (2/2) Emppu Cida Viimeinen osallistumispäivä on 14.2 ja maksut tähän topicciin viimeistään 24.2
|
|
|
Post by Daw on Feb 17, 2013 11:46:52 GMT 2
Kävelin Villa Aliisan portaat alakertaan, keittiöön ja napsautin kahvinkeittimen päälle. Avasin jääkaapin, josta otin puolillaan olevan maitopurkin. Kaivoin kaapista ainoa puhtaana olevan kulhon ja huokaisin katsoessa tiskipöydällä olevaa tiskikasaa. Kaadoin paketista loput murot kulhooni ja kaadoin hieman maitoa sekaan. Etsin vielä puhtaan lusikan ja istuin pöydän ääreen. Otin eteeni eilisen päivän sanomalehden, jonka etusivua aloin katsella. Tänään olisi tallilla ystävänpäivän tapahtuma. Katsahdin kelloa, joka näytti kahdeksaa. Yksi hoitaja oli luvannut tehdä tänään aamutallin, joten olin saanut nukkua kohtalaisen pitkään. Kat nukkui vielä yläkerrassa. Pitäisi sekin käydä kohta herättämässä, tai nainen nukkuisi päivän yli. Ovikello soi. Tulijalle oli kolme vaihtoehtoa. Joko se oli Kat’n uusi ystävä Mikko, Bambi tai joku hoitajista. Menin ovelle ja näin Bambin tutun naaman.
Kun pääsimme pitkän tervehdystuokion jälkeen takaisin sisälle, päätin antaa Bambille, aikoinaan tutuksi tulleen tehtävän, eli Kat’n herättämisen, kun itse laitoin kahvia tippumaan lisää Bambiakin varten. Pian yläkerrasta kuului Kat’n kirkuminen, taisi naisen alku säikähtää, kun herättäjä ei ollutkaan minä, ajattelin. Pian ylhäältä kuului myös naurua ja hetken kuluttua alas portaita pitkin hyppeli kaksi naista. Toinen erittäin väsyneen ja vihaisen näköisenä. “Mä jo luulin et oisin päässy eroon näistä Bambin herätyksistä”, Kat murahti, ja mulkaisi minuun päin. “Mä aattelin, et pidän tänään vapaapäivän sun herättämisestä”, naurahdin. “Nyt ois kahvi teillekin valmista”, jatkoin. Kun olimme juoneet kahvia, ja minä ja Kat olimme lisäksi syöneet aamupalan, Bambi ilmoitti menevänsä edellämme talliin, kun minä ja Kat jäimme vielä sisälle pukeutumaan.
Yhdeksän jälkeen koko riehaan osallistuva porukka oli tallissa. Tapahtuman oli tarkoitus alkaa kymmeneltä, joten annoimme viimehetken ohjeet ja sitten kaikki lähtivät puunaamaan hevosiaan. Kat meni laittamaan Mikon kanssa Kassua valmiiksi rekeä varten, minä ja Bambi taas lähdimme pihalle. Lunta oli satanut taas viimeyönä ja lumitöitä oli vähintään tarpeeksi.
Kun kello näytti kymmentä. Alkoi olla valmista. Mustiksen pihaan tuli joitakin autoja, ja muutamat pienet lapset pääsivät heti talutusratsastukseen, jota pitivät Emppu ja Assi, sekä Miira ja Tomppa. Kassukin pääsi pian vetämään rekeä ympäri tallitietä. Tapahtumaan oli tullut lyhyessä ajassa paljon ihmisiä. Myös joitakin Mustislaisia ilmaantui tallille katselemaan. Maneesissa Cida aloitteli kahvion pitoa Bambi avustuksellaan. Olimme järjestäneet järjestelyt niin, että Bambi hyppeli talutusratsastuksen ja kahvion välillä, näin Emppu pääsi kahvioon ja talutusratsastukseen taluttamaan, ja Miiraltakin onnistui katrillin ratsastaminen talutusratsastuksen lisäksi. Minä itse olin tallissa Linan kanssa. Lina laittoi Nellaa valmiiksi katrillia varten ja minä Dumlea, jonka kanssa Bambi menisi talutusratsastukseen siksi aikaa, kun Miira verryttelisi ja ratsastaisi Linan ja Nellan kanssa katrillin.
Dumle oli perusrauhallinen itsensä hoidettaessa. Antoi harjata joka puolelta ja kaviotkin nousivat heti pyydettäessä. Dumle oli kyllä kieltämättä yksi Mustikkapolun suosituimmista tuntiponeista, varsinkin aloittelijoiden mielestä. Kävin hakemassa Dumlen satulan ja suitset satulahuoneesta. Varusteet Dumle antoi laittaa ilman vastusteluita, hieman satulavyötä kiinni laittaessa täytyi pullistella. Linakin alkoi olla Nellan kanssa valmiina, joten lähdin Dumlen kanssa vapauttamaan Miiran ja Tompan katrillia varten. Bambia ei vielä näkynyt kentällä, joten rahastin muutaman lapsen, nostin heidät Dumlen kyytiin ja talutin heitä pari kertaa kentän ympäri. Pian Bambi ilmestyi paikalle, joten vaihdoimme lennossa taluttajaa, ja itse menin ripeästi maneesiin.
Neuvoin tyttöjä hieman lämmittelyssä, jotta heidän ratsastuksensa sujuisi hyvin. vartin päästä katsojia alkoi valua enemmänkin maneesiin ja pian tytöt saivat aloittaa. Alku meni hyvin. Kummatkin hevoset kulkivat nätisti ja tekivät miten pyydettiin. Vaikeudet alkoivatkin sitten ohjelman keskivaiheilla, missä oli tarkoitus nostaa laukka. Nella ei ollutkaan samaa mieltä, vaan ravasi iloisesti. Seuraavaksi Tomppa päätti, että nyt riitti, ja veti näyttävät pukkisarjat. Loppuun asti tytöt taistelivat hevostensa kanssa ja lopuksi he saivat raikuvat aplodit.
Katrillin jälkeen väki alkoi vähentyä, ja ennen kuin tunti oli mennyt paikalta oli lähtenyt ulkopuoliset henkilöt ja loputkin mustoslaiset olivat löytäneet talliin. Tapahtumassa mukana olleet hevoset söivät nyt rauhassa tallissa. Mikko ilmoitti, että hänen täytyi lähteä, joten toivotimme hänelle mukavaa loppu päivää. Me muut kävelimme suoraan pirttiin, jossa tarjoilimme kaikille lämmintä juotavaa, voileipiä ja lopuksi kakkua. Kun kaikki olivat syöneet itsensä täyteen aloimme toteuttaa loppupäivän ohjelmaa, hiihtoratsastusta. Tässä vaiheessa Bambi ilmoitti lähtevänsä, joten meitä jäi pirttiin kymmenen henkeä. Hevosten valinnassa meni pitkään, mutta lopulta päätimme ottaa mukaan Turren, Kelmin, Tempon, Daisyn ja Saken. Jakaannuimme laittamaan hevoset valmiiksi, jokaiselle parille löytyi yksi hevonen. Paulina ja Miira ottivat Kelmin, Ciru ja Cida Turren, Irish ja Sussu Tempon, Lina ja Emppu saivat Daisyn, joten minulle ja Kat´’lle jäi Sakke. Loppupäivä menikin sitten kaahaillessa pulkka- ja hiihtoratsastuksen merkeissä ja kun ilta alkoi pimentyä istuimme vielä uudestaan pirtissä syömässä, ennen kuin kaikki alkoivat lähteä kotiinpäin.
|
|
Lina
Täysi jäsen
kuva ? Kat
|
Post by Lina on Feb 21, 2013 16:53:02 GMT 2
Ihmisiä oli maneesin katsomossa paljon. Palasin talliin hoitamaan Nellan loppuun. Olimme Miiran kanssa saaneet katrillin hoidettavaksi Nellan ja Tompan kanssa. Maneesissa lämmittelimme hevosia hetken aikaa Dawin ohjauksessa ja noin vartin päästä aloitimme.
Alku sujui ongelmitta. Nella kulki kunnolla vaikka välillä päätti hieman kaahata eteenpäin ja sain pidättää oikein kunnolla. Tomppakin osasi olla kunnolla, vaikka Miiralla näytti olevan joitain ongelmia sen kanssa. Ongelmat alkoivat keskivaiheilla kun oli laukkojen vuoro. Nella ei ollut todellakaan samaa mieltä laukkaamisesta vaan iloisesti puksutti eteenpäin ravissa. Vihdoin sain Nellankin laukkaan ja loppuvaiheilla Tomppa päätti vielä vetää iloiset pukkisarjat yleisön iloksi. Esityksen lopuksi saimme yleisöltä raikuvat aplodit.
Esityksen jälkeen alkoivat ihmiset lähteä pois Mustiksesta. Heti kun ulkopuoliset ihmiset olivat lähteneet tallillta, menimme kaikki pirttiin ja söimme voileipiä ja lopuksi vielä kakkua. Pian sen jälkeen kun olimme syöneet, lähdimme toteuttamaan loppupäivän ohjelmaa. Hiihtoratsastusta. Kat ja Daw jakoivat meidät pareihin ja jokaiselle parille yksi hevonen. Pariksi sain Empun ja hevosemme oli Daisy. Loppupäivän hurjastelimme hiihtoratsastuksen kanssa ja naurua ja iloisia huudahduksia riitti koko loppu illaksi.
Kiitos mahtavasta ystävänpäivästä kaikille!
(hieman lyhykäinen mutta pakkaaminen kesken... : DD)
|
|
|
Post by Kathreen on Feb 21, 2013 18:38:10 GMT 2
Kiitos Lina, tuo riittää ihan hyvin : )
|
|
|
Post by Cida on Feb 23, 2013 0:11:21 GMT 2
Kännykkäni herätys oli soinut jo pariin otteeseen, kun olin näpännyt sen torkulle. Kolmannen kerran se pärähti soimaan ja vaati saada huomiota. "Sun puhelimes on sinnikäs", kuulin aamu-unisen hiljaisen äänen sanovan. Hymähdin ja hiljensin puhelimen herätyksen. Haukottelin ja nousin istumaan. Lämmin peti tuntui houkuttelevalta, eikä asiaa yhtään helpottanut, kun tutut käsivarret halasivat minua ja lämmin rintakehä painautui selkääni vasten. Tunsin hengityksen ja suukon olallani ja kaulallani. "Onks sun pakko mennä?", kuului anelevaan hiljaiseen äänensävyyn kysymys ihan korvani juuressa. Hymyilin ja käännyin niin, että näin hänen kasvonsa. "Sä tiedät kyllä", sanoin samalla, kun suukotin hänen suutaan.
Viimein aamusta pääsin Mustikseen asti ja suuntasin maneesille päin. Maneesin kahvion ovella vastaan tuli kahvin vahva tuoksu. "Moi Bambi! Oonko mää myöhäs tai jotain, kun sä oot jo tääl?", kysyin ja sain naurun vastaukseksi ja pään puistelua. "Et sä oo myöhäs. Mä vaan taisin olla ajois", nainen sanoi ja sipaisi blondi_vaaleanpunaiset hiussuortuvat kasvoilta korvan taa. "Me mietittiin tää sillee, et olisin eka tääl sun kaa ja sit jossain vaiheessa Emppu tulis mun paikalle", Bambi informoi ja minä nyökkäilin, istahdin tuolille ja mittailin katseellani pahvikahvikuppi pinoa. "Eiköhän tää mee ihan hyvin ja sillee koko päivän", sanoin hymyssä suin positiiviseen sävyyn ja Bambi hymyili takaisin.
Ihmisiä meni ja ihmisiä tuli. "Se olis euron", sanoin ja hymyilin vanhalle rouvalle, joka osti kahvin. Hän keräsi monen monituista kolikkoa käteensä ja ojensi minulle. Matikkaa ja heti aamusta, ajattelin ja hurrasin mielessäni, kun laskin viisisenttisiä yhteen. "Joo. Kiitos!", vastasin, kun sain rahoista euron ja hengähdin hetkeksi, sillä seuraavia asiakkaita ei ollut. Nappasin kahvimukin ja laitoin itselleni kupin kahvia, sillä olin ehtinyt kiireessäni aamulla juoda vain yhden kupin ja kuppi lisää tekisi ihan hyvää. "Hei Bambi mä käyn tos ulkona vähän happihypyllä", huikkasin Bambille, joka nyökkäili. Menin kirpeään pakkasilmaan ulos kahvikupin kanssa ja vedin keuhkot täyteen raikasta ulkoilmaa. Kentällä Dumlen selässä istui pieni tyttö ja Emppu näytti olevan taluttelemassa sitä vaaleista kiharista hiuksista päätellen. Join kahvin loppuun ja menin sitten takaisin kahvioon.
Empunkin kanssa meillä meni kahviossa hyvin ja asikkaita vielä riitti. Katrillin aikaan kuitenkin väki katsoi esitystä ja kahvio alkoi tyhjentyä. Päätimme Empun kanssa nähdä katrilli esityksen myös ja kurkimme kahviosta maneesiin tarkasti. Tomppa näytti mieltään ja päätti esittää pukkisarjan, mutta kyllä pippurinen poni sitten kuitenkin laukkasikin. Ja sai yleisöltä aplodit.
Illasta olimme mustislaisten kanssa porukalla pirtissä syömässä ja juomassa. Porukka oli hyvällä mielellä päivän tapahtumasta ja iloinen pälpätys ja nauru kuului varmaan kauas. Suöminkien jälkeen olisi luvassa hiihtoratsastusta, josta tulisi varmasti hauska ystäväpäivätapahtuman lopetus.
|
|
|
Post by Emppu on Feb 24, 2013 17:32:23 GMT 2
Heräsin kahdeksalta herätyskellon pirinään. Jäin vielä makaamaan sänkyyni väsyneenä. Tuijotin kattoon ja ajattelin edessä olevaa raskasta päivää. - Emppuuuu! Eikös sun pitäny mennä tallille? äiti huusi alakerrasta. Vilkaisin kelloon. Puoli yhdeksän. Ryntäsin ylös ja syöksyin alakertaan. Alkoi olla kiire. Söin nopeasti leivän ja hörppäsin mehua. Syöksyin vessan kautta pukeutumaan ja sitten ulos. Lähdin kävelemään vauhdilla Mustista kohti. Kunhan en vain myöhästyisi...
Tallille ehdin yhdeksäksi ja seuraava tunti vierähti Assia puunatessa. Laitoin tammalle suloisen letin harjaan ja solmin letin kiinni punaisella nauhalla. Satulahuovaksi valikoin suloisen, vaaleanpunaisen huovan, jossa luki "ASSI". Kaikki ainakin tietäisivät mikä ponin nimi oli... Sovimme Bambin kanssa talutusvuoroista ja lopulta tapahtuma pääsi alkamaa.
Rahastin ensimmäiseksi jonoon ehtineen pikkutytön ja autoin tämän Assin selkään. Tyttö hihkui innoissaan, kun talutin häntä kentän ympäri. Tytön äiti räpsi innoissaan valokuvia tyttärestään ja Assista. Seuraavaksi Assin selkään pääsi pyöreä poskinen pikku poika, jonka jälkeen ratsastajat olivat tyttöjä. Lopulta Bambi kiirehti kentälle ja minä pääsin kahvioon.
Cida tervehti minua hymyillen ja ojensi kahvikupin eräälle lapsien ympäröimänä olevalle naiselle. Vaihdoimme muutaman sanan tapahtumasta ja sen väkimäärästä. Paljon emme ehtineet jutelle, sillä erään innokkaan heppatytön isä pyysi jo kahvia. Minä rahastin ja Cida ojenteli tuotteita. Kahviolla ei missään vaiheessa ollut ruuhkaa, joten sain levähtää rauhassa kentän kiertämisen jälkeen. Jonkin ajan kuluttua Daw ilmestyi kahvion luo ja komensi minut talutusratsastukseen, sillä katrilli oli alkamaisillaan. Kiirehdin ottamaan Assin narun paikalle saapuneelta Sussulta ja niin talutusratsastus jatkui.
Katrillin jälkeen talutusratsastus loppui kokonaan, sillä kukaan ei ilmaantunut paikalle. Bambi lupasi viedä Assinkin talliin, joten minä pääsin hetkeksi kahvioon. Tyhjensimme Cidan kanssa kahvion, joka oli tyhjentynyt katsojien toimesta nopeasti. Pian siirryimmekin talliin ja saimme kuulla hiihtoratsastuksesta. Sain parikseni Linan ja hevoseksi määrättiin Daisy. Daisy oli minulle vieras hevonen, mutta selviydyimme sen varustamisesta Linan kanssa ongelmitta. Hiihtoratsastuskin sujui ihan mukavasti, tosin jokainen lensi nenälleen vähintään neljä kertaa. Lopulta vetäydyimme pirttiin ja siellä loppu ilta sitten kuluikin.
Kiitos mahtavasta tapahtumasta!
|
|
|
Post by Daw on Mar 13, 2013 18:04:53 GMT 2
Lina, Cida ja Emppu voivat lisätä omaan kaappiinsa 100v€, koska osallistuivat tapahtumaan ja maksoivat sen ajoissa!
|
|