|
Post by Kathreen on Jul 17, 2012 13:30:05 GMT 2
MAASTO/LEIKKITUNTI 25.7. Aletaampa taas pyörittämään näitä tuntejakin. Eli aloitetaan ihan rennolla tunnilla. Aluksi mennään 30-45 min. maastossa ja sitten tullaan kentälle leikkimään puoleksi tunniksi. Koko tunti mennään ilman satuloita, joten voi ridata lenkkareissa, kentällä voi sitten mennä ihan paljain jaloinkin, jos aikoo olla tippumatta. Maastossa mennään ihan kunnon vauhtia, eli otetaan monta laukkapätkää. Esteitä ei kuitenkaan hypitä siellä. Kentällä sitten siis leikitään mm. viestiä, tallipalaa:ta, seuraa johtajaa, Kat käskee jne. Mukaan viisi ratsukkoa. Maksut viimeistään 8.8. ja koska on kaks viikkoa aikaa maksella, niin toivon. että kaikki maksais ajoissa. Osallistujat- Sessa ja Kat
- Jasmin ja Emppu maksaneet hauskalla tarinalla
- Sakke ja Daw maksaneet ihanalla kuvalla
Ohjelma14:00 Lähtö tallin pihasta Maastoon Kävellään aluksi vähän matkaa Hiekkatiellä ravataan pieni pätkä. Lähempänä rantaa laukataan mäki ylös ja jatketaan laukkaa Siirretään raviin ja ravataan metikön läpi, kunnes tullaan pellolle Laukataan pitkässä heinikossa, koska pelto on 'heitteille jätetty' Otetaan käyntiin ja kävellään tallille Mennään kentälle Aloitetaan hipalla SItten talli palaa -leikki Laukkakisat Peili Ja lopuksi viesti Kaartoon ja alas Hepat talliin huuhdeltaviksi Hepat laitsalle
|
|
|
Post by Daw on Aug 6, 2012 22:29:31 GMT 2
Aina ei onnistu..Kiitos tunnista Kathreen!
|
|
|
Post by Emppu on Aug 7, 2012 13:55:00 GMT 2
Kello oli kaksi iltapäivällä. Katselin isoa arabitammaa ja asetin jalkani jakkaralle. Puristin ohjia kädessäni ja pomppasin kyytiin. Meinasin kuitenkin keikahtaa maahan, kun Jasmin lähti kävelemään eteenpäin. Pusersin mustia jouhia kädessäni ja korjasin asentoani. Tamma ei selvästikään tykännyt selkäänsä hypänneestä olennosta. Muut olivat jo ratsailla joten lähdimme kävelemään rennosti maastoon.
Rauhallinen käynti pötkö hiekkatiellä sai itse luottamukseni palaamaan. Kun sitten Kat komensi meidät raviin, sujui kaikki hyvin. Pian otimme takaisin käyntiin ja jatkoimme kohti rantaa. Kauempana edessä näkyi iso mäki. Lähdimme laukkaan ja jatkoimme mäen ylös. Sessa edessämme laukkasi rennosti, mutta takanamme tuleva Sakke alkoi jäädä jälkeen. Ylämäkeen laukkaaminen oli vaikeaa. Aloin luisua taaksepäin ja mitä enemmän eteen nojauduin sitä enemmän luisuin kohti Jasminin peppua. Lopulta yksinkertaisesti makasin mahallani ja roikuin Jasun ohjissa ja harjassa. Ranta lähestyi uhkaavasti ja pelkäsin jo reipasta laukkaa vedessä, kun Kat hidasti ja jatkoimme metsää kohti.
Ravasimme pellolle vauhdikkaasti. Sessa edessämme alkoi näyttää jo hieman väsyneeltä, sen huomasi jo hitaammasta vauhdista. - Laukkaa!!! Kat huusi ja nosti rauhallisen laukan. Jasu lähti heti laukkaan ja pian takaammekin kuului Saken kavioiden tasainen rummutus. Jasmin ei kuitenkaan tyytynyt rauhalliseen ”mummolaukkaan” vaan lähti kirimään Sessan ohi. - Hei! Takaisin jonoon! Kathreenin huuto kuului takaamme. En jaksanut yrittääkään hidastaa Jasun vauhtia vaan istuin vain kyydissä ja nauroin. Pellon päässä sain tamman hidastamaan, mutta olin tupsahtaa maahan Jasun pukittaessa. Kat laukkasi luokseni ja antoi yhteisvoimin Dawnin kanssa minulle haukut. Minä vain hymyilin tyhmän näköisenä ja taputin Jasun kaulaa.
Pitkä käynti pätkä oli takana ja hevoset olivat rauhoittuneet. Ratsastimme Mustikkapolun kentälle ja Kat kertoi seuraavan ohjelmanumeron. Tuomitsimme Kathreenin hipaksi ja lähdimme Dawnin kanssa karkuun. Sessa ravasi pitkin kenttää ja yritti piirittää meitä. Ajauduin Jasun kanssa kulmaan ja olimme joutua kiinni, mutta minä hoputin Jasminin vauhtiin ja kiisimme Sessan ohi kentän aitaa hipoen. Lopuksi Daw jäi kiinni ja seuraavaksi armahdin Dawnia ja jäin kiinni. Olin hetken aikaa hippa ja sitten vaihdoimme talli palaa-leikkiin. Talli palaata oli vaikea leikkiä, kun oli vain kolme ratsukkoa. Onnistuimme siinä kuitenkin, tosin Daw kierähti kerran Saken selästä alas ja minä roikuin pukittelevan Jasun kaulalla kaksi kertaa. Pian kuitenkin vaihdoimme leikin laukkakisoihin. Sovimme ”laukkaradaksi” alueen kentän päästä päähän. Valmistauduimme laukkaan ja Daw laski: - Yksi… kaksi… LAUKKAAAAAAA! Rymistelimme vauhtiin. Sakke kiihdytti Sessan vierellä, mutta Jasu pääsi nopeasti muiden edelle. Päätin tosin lyödä asian leikiksi ja yritin tehdä tiukan käännöksen Saken ja Sessan eteen, mutta Jasu tekikin jonkin ”ihmeloikan” ja minä päädyin kentän hiekkaan. Siispä hieno voitto suorituksemme hylättiin ja voitto luovutettiin kiitokseksi kivasta tunnista Katille. Viimeiseksi leikimme peiliä. Kat aloitti peilinä. Jasun kanssa ei koskaan päästy peilille asti, mutta Dawn ja Kat olivat peileinä vuoron perään. Tunnin loputtua tulin alas Jasun selästä ja vein sen talliin pestäväksi. KIITOS TUNNISTA KAT!!!
|
|