|
Post by Bambi on May 20, 2011 15:37:15 GMT 2
Eikun menoksi! Kyllä pienistäki löytyy vauhtia! Pikkuponit pääsevät kerrankin näyttämään taitojaan maastossa. Nyt ei pienimpiä syrjitä, kun puskaratsastajien karavaani lähtee retkelle! Mukaan mahtuu neljä ensimmäistä, sillä eihän meillä ole käytössäkään enempää pikkukavereita. Maksuksi toivoisin tarinaa, mutta jos ei ollenkaan sellainen inspiroi, kuva tai runokin hyväksytään. Sarjakuva olisi tosi jeees (: Maaston vedän Liinulla. Osallistujat: Assi + Vuonis Tomppa + Cida maksettuFreddy + Daw maksettuKelmi + Lily maksettuLiinu + Bambi Sää oli hiukan sateinen ja kolea, mutta metsään silti lähdettiin. Aloitimme retkemme kentältä. Katsoin, että kaikki pääsivät poniensa selkään ja lähdin sitten johdattamaan joukkoa Liinun kanssa metsäpolulle. - Mun perässä tulee Kelmi, sitten Assi, Tomppa ja Freddy. Tomppa on sitten ekaa kertaa maastossa ratsastajan kanssa, joten se saattaa keksiä jotain... Pysy Cida siinä Assin lähellä, niin ei pitäis Tompankaan säikkyä mitään. Aloitimme retken rauhallisella käynnillä. Johdatin porukan järven rantaan, jossa laukkasimme rantaviivaa pitkin. Ponikatras pärskähteli innokkaasti vauhdin kiihtyessä ja pari tyttöä muksahti alas innokkaiden shettisten pukittaessa. Näihin kahteen lukeutui Cida ja Daw...
Matkaa jatkettiin pienen pieniä metsäpolkuja pitkin rauhallisella ravilla. Tultuamme asfalttitielle menimme hetken käyntiä. - Haluutteko testata raviskaa? Huusin jonon kärjestä. - Joo! Kuului takaa yhteen ääneen. Ohjasin joukon hiekkatietä raviradalle, jossa otimmekin sitten vauhdikkaan kilpailun. Ravissa voitti Kelmi ja laukassa Freddy. Assi kipitti niin lujaa, kuin suinkin nätisti pääsi, mutta lopulta se päätti laittaa jarrut pohjaan ja vain katsella sivusta muiden menoa huokaisten.
Palasimme tallille rauhallisella käynnillä. Kukaan ei pahemmin loukkaantunut ja kaikilla oli kivaa!
|
|
|
Post by lily on May 28, 2011 7:38:14 GMT 2
maksuaa:
Eli ponijoukko päätti lähteä metsään, ja tottakai kun poneista oli kyse, niin vauhdikas maasto siis edessä. Nousimme selkään kentällä ja kaikilla sujui ihan hyvin, minulla ja Kelmillä hieman ongelmia mutta niistäkin selvittiin. ''Nyt tytöt mennään!Eikä sitten ohitella!:)'' Bambi sanoi ja koko ponijono lähti tallustamaan maastoa kohti.Jokaisella poneilla oli vipinää kintuissa eikä kukaan ainakaan laiskotellut. Tomppa vähän enemmänkin pyöri kun ei meinannut kintuissaan pysyä, ja kyllähän sieltä sitten Cida tupsahtikin alas, mutta ei siinä pahemmin käynyt! ''Sitten voitais vähän ravata, ja laukata!'' Bambi huusi jono kärjestä, ja kuin pommin laukauksesta pikkuponit lähtivät ravaamaan niin kovaa kuin vain kintuista pääsi. Kaikki meni kovaa, mutta Kelmi oli kyllä ravissa nopein, vaikka tasaista oli, laukassa kuitenkin Freddy kirmasi muiden ohi ja vei voiton. Lopuksi menimme vähän rauhallisemmin ja ponitkin olivat jo kaikki hikisiä.Bambi sanoi:''Tullaan tossa kentällä alas, ja poneja voi vähän sienellä pyyhkiä.'' Joten menimme kentälle ja laskeuduimme ponien selästä kaikilla hymy huulilla, ja juttelimme kuinka hauskaa kaikilla oli ollut!:)
Kiitos Bambi kivasta maastosta!:)MInulla ja Kelmillä oli oikein hauskaa.
|
|
|
Post by Daw on May 28, 2011 11:58:46 GMT 2
mm.. Freddy... nämä olivat ajatukseni, kun sain kuulla että lähtisin ponimaastoon, Freddyllä.. En ollut ikinä ratsastanut sillä. En kertaakaan. Olin kyllä kuullut että se olisi ratsastaessa täysi unelma, mutta.. Noh, lähdin tallille, rakkaalla jopollani. Pian saavuin tallille. Etsin Freddyn harjat, ja sen karsinan. Avasin karsinan oven ja tervehdin ponia. Aloin harjata sitä, ja se rupesi uhittelemaan minulle. Käskin sitä napakasti, ja sitten se olikin loppuajan nätisti. Hain satulan ja suitset, ja laitoin ne sille helposti. Freddy steppaili paikoillaan kun, Mittailin jalustimet sopiviksi. Taputtelin ja silittelin hetken Freddyä, ennen kun Bambi tulikin kysymään olimmeko valmiita. Kaikki olivat, joten lähdimme pihalle. Freddy kulki taluttaessa tosi nätisti. Pihalla kiristin satulavyön ja nousin selkään. Olin ekojen joukossa valmiina, ja Freddy alkoi pitkästyä odottelemaan liikkeelle lähtöä, joten poni steppaili kärsimättömänä paikoillaan. Lopulta Bambi huuteli järjestyksen,ja perus ohjeita, kuten ettei saa ohitella ja niin edelleen. Minä olin järjestyksessä viimeisenä. Lähdimme kävelemään. Freddy oli reippaalla tuulella, ja niin oli muutkin ponit. Ravailimme ja hieman lämmittelimme poneja. "Laukkaa!" Bambi huutaa, ja kaikki antavat poneille laukkapohkeet. Tomppa lähtee täysiä pukkilaukkaa eteenpäin edessäni, ja pian Cida lentää maahan. Sitten Freddykin kimmastu ja heitti muutaman todella suuren pukin, ja löysin pian itseni Cidan vierestä maasta. Tomppa ja Freddy söivät parin metrin päässä, ja saimme ne onneksi siitä helposti kiinni. Onneksi ponit eivät päässeet karkuun. Tulimme asfalttitielle ja alkoi huima ravikisa, jonka Kelmi voitti, otimme myös laukkakisan, jossa minä ja Freddy voitimme. Ponit alkoivat olla hikisiä, ja ratsastajatkin väsyneitä, joten ohjasimme ponimme tallille päin. Tallilla kiitin Bambia tunnista. RIisuin Freddyltä varusteet ja veimme ponit tarhoihin.
Sori että on super lyhyt.. Kirjoittaminen ja piirtäminen ei nyt oikein innosta...
|
|
|
Post by Cida on May 29, 2011 20:54:53 GMT 2
Olin todella innoissani, kun kävelin reippain askelin talliin. Olin mennossa maastotunnille, joka olisi pikkuponien reissu. Sää oli suht kolea ja päivästä oli tulossa harmaa, mutta se ei saanut mieltäni maihin. Olin saanut ratsukseni Tompan, joka menisi ekaa kertaa maastoon. En voinut olla hymyilemättä ajatukselle, kun mietin kuinka innoissaan ja jännityneenä Tomppa lähtisikään maastoon ekaa kertaa.
Säädin jalustimia sopiviksi ja yritin pitää pikkuista Tomppaa aloillaan samalla. Olimme siis nyt vihdoin lähdössä ja minusta tuntui, että Tomppa ei meinannut pysyä nahoissaan. Varustaminen oli mennyt hyvin, vaikka Tomppa oli ollut aika täpinöissään. Niinkuin se oli nytkin. Sain jalustimet sopiviksi ja kiristin vyön. Kaikki ratsastajat nousivat poniensa selkään, kun Bambi antoi luvan ja sitten järjestäydyimme jonoon niinkuin hän "käskytti". Siitä matkamme alkoi kohti suurta ja hurjaa metsää. Tompan korvat olivat hörössä ja se oli hyvin valppaana. Muutkin ponit olivat silminnähden innoissaan ja kukaan ei vitkastellut jonossa vaan jokainen poni liikkui reipaasti eteenpäin. Bambi sanoi vielä minulle, että kulkisin vain Assin perässä niin kaikki menisi hyvin, eikä Tomppa turhia säikkyisi.
Kävelimme ensin hyvän matkaa käyntiä ja otimme ihan rauhassa. Välillä otimme ravia pikku matkoja. Tomppa ravasi reippaasti ja pysyi hyvin Assin perässä. Metsässä oli ihana tunnelma, vaikka olikin koleaa ja märkää. Ponit pärskähtelivät ja tasainen kavioiden kopina kuului koko ajan. Näin edessä Bambin Liinulla. Liinu eteni varmoin askelin polkua ja oli rauhallinen kuin viilipytty.
Saavuimme lopulta pitkän metsätaipaleen jälkeen rannalle, jossa Bambi ehdotti laukkaamista rantaviivassa. Se kuulosti todella ihanalta, vaikka perhoset lentelivätkin vatsassani jännityksestä. Laukkamme alkoikin hyvin Tompan kanssa, kunnes Tomppa innostui vähän liikaakin ja otti ohjauksen omiin käsiinsä. Äkisti Tomppa heitti päänsä ylös niin, että se sai ohjat riuhtaistua otteestani. Olin siis ilman ohjia ja samassa Tomppa laski päänsä ja vauhti toppasi kuin seinään ja pikkuisen ponin perä nousi komeaan pukitukseen. Ja sitten huomasinkin olevani rähmälläni maassa. Huomasin myös, että Dawkin oli tippunut. Tomppa ja Freddy hyppivät ja pomppivat yhdessä vailla ratsastajia. Minua lähinna nauratti, koska olin näyttänyt varmaankin naurettavalta. Bambi tuli kysymään sattuiko minuun ja vastasin, että ei, mutta minua hävetti. En pysynyt pikkuisen ponin selässä. Bambi nauroi ja sanoi, että kyllä tämä oli ollut ihan odotettavissa, että joku tippuu kyydistä. No, innokkaat pukkiponit otettiin kiinni ja matka jatkui mukavasti.
Reissun lopussa saavuimme raviradalle, jossa otimme pienen kilvan. Jokainen poni ja ratsastaja herätteli kilpailuvaistoaan ensin lämmittelemällä ja sitten otettiin kisa. Ekassa kisassa jokainen poni ravasi niin lujaa kuin suinkin pääsi, mutta eniten raviponin vikaa löytyi lopulta Kelmistä. Lily oli yhtä hymyä kisan jälkeen ja kehui kisasta innostunutta Kelmiä. Seuraavana meillä oli laukkakisa, jossa saatiin sitten ottaa kaikki vauhti irti poneista. Lähtöviivalla jokainen ratsukko oli intoa täynnä ja ilmassa leijui sähköinen tunnelma. Bambi antoi luvan lähtöön ja kaikki ponit sinkaisivat vauhtiin. Tomppa laukkasi kovaa ja pysyikin hyvin koko matkan Kelmin rinnalla. Assia ei laukkaaminen kiinnostanut koko matkaa ja se päätti pysähtyä puolitiehen. Freddy Ja Daw siis laukkasivatkin hurjaa vauhtia maaliin. Kaikki ponit olivat loppumatkasta jo suht väsyneitä ja matka tallille sujui rauhallisesti.
Tallilla tultuamme kaikki olivat hyvällä tuulella ja kiittivät mahtavasta ja ainutkertaisesta retkestä Bambia. Minäkin kiitin ja sanoin, että Tomppa oli ollut todella kiva ratsastaa ja se oli kuitenkin kuunnellut hyvin, vaikka rannalla vähän innostunutkin. Myös Bambi oli tyytyväinen Tompan käytökseen maastoreissulla.
Otin Tompalta varusteet pois ja pyyhin vähän hikistä ponia märällä sienellä. Kun Tomppa oli hoidettu valmiiksi jäin vielä hetkeksi sen karsinaan. Pikku poni seisoi rauhassa karsinassaan. Annoin käteni liukua pitkin Tompan kaulaa ja selkää. Rapsutin sitä myös harjan juuresta ja pikku ruuna oli kovin tyytyväisen oloinen. Sitten muistin kyydin, joka olit tulossa hakemaan minua ja tajusin, että pitäisi lähteä. "Olit oikein kiltti pikku ruuna maastossa. Ja suloinenkin olet kyllä, pakko myöntää.", sanoin Tompalle ja silitin vielä pikaisesti sen päätä, kun sujahdin ulos karsinasta. Laitoin oven huolella kiinni ja lähdin tallilta hymyssä suin :D
Meillä oli siis Tompan kanssa oikein kivaa (: Kiitos paljon Bambi!
|
|